Tuesday, March 05, 2013

Weekdays Routine

Assalammualaikum

Dulu mase bujangan, sume benda ikut dan je......kalo malas tangguh....kadang2 makan bulan tak buat2 jugak.....contoh lipat baju...hhehe...tapi lepas dah jadik binik orang pastu jadik mak orang plak segala2nya berubah ikut arus permodenan....hari2 rutin aku same je....eh salah...bukan hari2....hari2 bekeje je maksud aku...hari minggu rutin adalah belainan.....

dari isnin sampai la jumaat


  • 8.00 pagi ~ begegas kua dari umah....arah tuju pertama adalah nursery...anta Hadif Zakwan....pastu trus bedesup ke tempat mencarik rezki demi sesuap nasi  
  • 5.00 petang ~ pas dah setel carik rezki untuk hari tu, bedesup plak g nursery, amek semula Hadif Zakwan
  • 6.00 petang ~ sampai je umah, selaraskan semula nafas yang tercungap2 sebab naik tangga dengan membawa bebanan yang hampir 10kg.....hehe...pastu tros sediakan dinner untuk Hadif Zakwan....dak tecik tu tau je time makan die.....sampai je mase trus buat macam2 bunyik nak bagitau aku yang dia dah lapa
  • 6.30 petang ~ dah kenyangkan Hadif Zakwan, aku layan dia main2 plak.....kadang2 kalo tengok dia leka sket aku senyap2 la lari....g masak air panas ke...tak pon campak baju bajan dan on mesin basuh...pastu lari cepat2 g kat dia...bukan leh ilang lame2.....nangeh nak tarik perhatian 
  • 8.00 malam ~ mase ni dah siap tidokan Hadif Zakwan.....dia memang tido awal....sejak masuk umo 3bulan dah senang dia tido...kalo tak dulu macam beperang....lepas isyak je MESTI menangeh....meraung2 takleh pujuk....maybe sebab dia tak selesa....pasal kes dia sembelit dulu....mase ni jugak asben dah start beperang kat dapur masak untuk makan malam....tugas memasak cam aku dah pas kat asben lak lately....ape punye bini....laki bini kenela bantu membantu ye tak...hehe
  • 9.00 malam ~ pas setel makan malam (KADANG2 kalo asben masak lauk sedap, aku terpedaye gak...habes program diet aku sebab makan nasik memalam...haish) aku rehat dulu....layan2 FB ke.....tengok tibi ke....selalunye layan FB la...kalo asben kua g men badminton lagi la lame aku ngadap  FB tu...hihihi
  • 10.00 malam ~ dah abeh rehat n layan FB, aku g setelkan pinggan mangkuk kat dalam sinki....pastu basuh botol2 susu Hadif Zakwan.....pastu sidai baju yang dah basuh tadi.....kalo aku ade mood n telebey rajin, aku siapkan beg nursery Hadif Zakwan......tapi selalunye takde mood n malas je...memang esoknye pepagi la baru aku tehegeh2 nak siapkan beg nursery tu...hihi
  • 11.00 malam ~ dah setel sume keje, aku sambung lik layan FB....lappy memang aku bia je ON....FB pon same....
  • 11.30 malam ~ buat susu Hadif Zakwan siap2, pastu angkat dia dari buaian letak atas katil....dak tecik ni kalo nak angkat dia dari buaian tu kene standby susu siap2....kalo tak kang mengamuk lak...memang dah time menyusu dia...dah setel bagi dia menyusu, aku pon same2 mentidokan diri...
tu la rutin aku tiap2 ari bekeje.....weekend lain plak....kalo awal bulan tu memang weekend kitorang kat umah mak ayah aku la...balek kampung time...aktiviti wajib tiap2 awal bulan....balek umah mak ayah aku jela tiap2 kali...sebabnye kat kampung asben takde sape dah...balek sane pon kalo ade kenduri je....

untuk santapan rohani semata2