Thursday, March 07, 2013

Persoalan

Bila Kenyataan itu akan muncul????


Kalau dah tak kuat camne????
Kalau semangat dah takde camne???

Aku terlalu berdosa.....sebab tu ambil masa  utk hapuskannya...
selama tu jugakla aku perlu tunggu utk kecapi impian

Hanya mampu menunggu??

Kecewa, mengalah, muhasabah diri, bangun semula, tingkatkan semangat....
masih berterusan sampai tak tau bile penghujungnya

google image dugaan hidup kua pic ni....ini tak kelakar....huh
tapi menduga nafsu makan juge....huh

Ya Allah, Engkau terus menduga aku.....Aku hampir tewas dek kerana nipisnya imanku....Kau teguhkanlah hatiku.....Kau kuatkan dan kukuhkanlah imanku....Janganlah engkau biarkan aku hanyut dan kalah dengan hasutan syaitan.....Jadikan aku seorang yang redha dengan segala rencana yang telah Engkau tetapkan.....Bantulah aku Ya Allah untk menghadapi dugaanmu ini dengan baik.....Aku tahu banyak dosaku.....Kau keluarkanlah aku dari belenggu ini.....Jauhkanlah aku dari perasaan tidak bersyukur dengan rahmat dan kurniaanmu.....Jadikanlah aku hambaMu yang penuh kesabaran....Sesungguhnya aku hanya hambaMu yang kerdil...yang kadangkala tersasar dari landasan dan sering merungut dengan ujianMu.....aku hanya insan lemah yang ingin hidup sempurna seperti insan lain dan mampu mencapai impian seperti orang lain.....Perkenankanlah impianku Ya Allah....sesungguhnya Engkau maha mengetahui apa yang aku harapkan....Amin Ya Rabbal Aalamin....