Monday, March 04, 2013

Lets Pray for Sabah

Assalammualaikum....

01.03.2013....Malaysia gempar dengan berita kematian 2 anggota komando yang terlibat dengan krisis pencerobohan kat lahad datu....aku tak tau menau pon pasal pencerobohan ni sampai la aku dengar berita pasal kematian 2 orang anggota komando tu.....pastu plak member2 satu kampus dulu duk post2 status kat FB pasal krisis ni......salah sorang komando yang terbunuh tu, Insp Zulkifli Bin Mamat rupenye batch yang same masa kat UUM dulu....lepas tengok gambar dia, isteri dan anak2 dia kat tv dan FB baru aku pasan dan cam muke die....aku kenal arwah...tapi tak kenal rapat....arwah siswa kolej (asrama) sebelah kolej aku....selame 3tahun kat UUM tu mestila kenal jugak rupe2 siswa siswi kat situ kan.....isteri arwah pon aku cam jugak cume tak bekenalan rapat je sebab mungkin dia course lain....takziah aku ucapkan untuk keluarga arwah....Sorang lagi yang terbunuh sarjan sabaruddin....3orang lagi cedera....



Setakat 02.03.2013 sampai la sekarang angka anggota keselamatan malaysia yang gugur meningkat....dah 8orang rasanye.....penceroboh ni memang aimed unit keselamatan je.....tak kira la polis, tentera darat, laut, udara, maritim...janji unit keselamatan......punca utama sebab penceroboh ni tuntut hak yang katanya sabah adalah milik kesultanan sulu.....diorang taknak berunding...sanggup mati demi tuntutan diorang tu....

krisis ni masih lagi tegang....tak boleh nak komen sangat sebab ape keadaan sebenar aku tak tau....liputan banyak tapi kadang2 ade yang ditokok tambah...libatkan politik lagi la buat keadaan kacau bilau.....semua nak bagi pendapat masing2.....mane satu yang betula tak taula......wallahualam...

Sekarang ni sebagai muslim hanya doa yang tak putus je dapat kita buat.....doakan keselamatan semua yang terlibat...harap semua ni selesai cepat...selesai dengan cara baek tanpe ade lagi pertumpahan darah.....

Aku sangat2 risau keadaan abang aku sekeluarga yang ade kat sabah sekarang....moge Allah lindungi mereka semua.....amin