Monday, November 12, 2012

Isnin yang mencabar

fuhhh....tarik napas dalam2 jap......sesak napas aku pagi ni.....

arini ari petame aku bedikari sebagai ibu...tanpe bantuan sape2 dah.....mak ayah aku dah balek ke umah sndri smule....dh abeh tempoh jage hadif....aku dah start anta hadif dari minggu lepas lg.....

so arini ari petame aku kelam kabut handle hadif....alone.....asben pagi2 subuh dh kua g keje....die just leh tolong letakkan beg nursery hadif lam kete....yela xkan aku nk hangkut beg ke kete kn....nk dukung hadif lagi...handbag aku lagi....cooler bag lg....so care tebaek pagi2 asben nk g keje tu sumbat siap2 beg nursery lam kete....so aku tinggal angkut hadif je....

pagi ni hadif bangun awl....aku yang pestaim nk handle hadif sorang2 ni bajet sume akan ok la.....cm bagus je aku kan dh sorang2 pastu sume nk bt last minit....baju keje lom gosok lagi....aku bukan xnak gosok...tapi penat malam tadi baru sampai daru kampung....alasan...;p

hadif dh bangun awal siap gelak2 pastu nak aku hadap n agah die je.....sebab die dh bese mak aku ade agah n borak2 ngan die tiap2 pagi....arini xde sape n sunyi je...tu pasal die merengek kot...aku tinggalkan jap n p gosok baju jap....die ok lg....baru aku nk gosok kain baju kurung die dh ok ek ok ek....xbest sbb xnampak org depan die la tu....aku lari kt die jap....borak2 ngan die...agak2 die dh ok aku lari smule...gosok baju n tudung plak.....pastu die ok ek ok ek lg.....pegi smule n borak2 ngan die.....aku xmandi lg ni....dh borak2 aku nk mandi...sempat gosok gigi n basuh muke je....die dh nangeh ms ni...belari lg kt die....mandi xtutup pintu aku...lantak la...bkn de sape kt umah...hihi....tgk die ok sket aku lari msk bilik air smule.....br nk bukak shower die dh nk nangeh...aku mandi je jap...xsampai 5minit kot aku mandi...hebak2....hadif dh meraung sakan....aku dukung die jap br die benti nangeh

cabaran nk besiap pakai baju mekap sume plak.....dh pakai baju nk bebedak jap hadif nangeh lg...aku tiarapkan die atas katil..atleast die angkat kepala tu die leh nampak aku kan.....xmenjadi jugak...lg hebat die nangeh...mmg xdan aku nk pakai gincu pon.....aku dukung die lg....pastu masukkan susu dalam cooler bag....pastu letak die smule kt bawah...cpt2 pakai tudung lak.....die nangeh lg...sempat aku panaskan susu n bagi die sket....tgk jam dh kul 8.15...aku dh lambat.....cpt2 angkat hadif n kua umah.....zasss cepat2 drive g nursery....

sampai nurser dh 8.30....cpt3 bagi hadif kt pengasuh tu...bagi susu sume...aku pon gerak...xsempat nk cium2 hadif....dh kelam kabut....dh blah tu sempat lg singgah bli nasi lemak...hihi...tapi dpt gak sampai opis b4 kul 9...so punchcard aku xmerah arini...gud2....

malam ni nk gosok baju utk seminggu....esok xnak kelam kabut lg....xckup napas aku dibuatnye....fuhhh