Tuesday, November 06, 2012

2nd day Hadif ke Nursery

Arini mood hadif baek je...die bangun awal...pastu sakan borak2 ngan mak aku....nak anta g nursery tadi behave je die....xde merengek langsung....gelak2 tengok batman tegantung kt tingkap kete tu....dah pandai pegang menan gak....berkat pengasuh tu kate hadif xperlu pakai mittens lg....kalo duk ngan aku pakai mittens jela kot....cmne la jari jemari anak tu nk aktif cida oit...hihihi

rini aku lega sket...tengok pengasuh tu tiarapkan hadif tadi...pastu nampak hadif beusaha nk gulingkan badan die kasi telentang....anak ibu bejaye...hoyeaahh...wpon dengar die menjerit sket....nak mntk bantuan la tu kot...usahe tangge kejayaan ye anak...hihi....ade perkembangan positif wpon baru sehari anta hadif ke nursery tu....

nampak de sorang lagi baby kt bilik tu....ingatkan sebaya hadif...tanye pengasuh tu baby tu dah dekat setahun umonye...same besar ngan hadif kot....patutla ramai yang kate hadif beso....umo 2bulan lebey org kate cm 5bulan...huhu....ikut gen sape la tu....

ade sorang lagi budak tu dh setahun lebey....nangeh je kejenye...dari aku anta hadif semalam...pengasuh letak dak tu lam bilik same hadif sebab dak tu jenis nangeh je pastu asal nampak orang lalu die nk bedukung je...pastu xnak nyusu xnak makan.....aku tanye pengasuh kenape ngan dak tu...pengasuh kate sebelum ni nenek die yang jage....asal dak tu nangeh neneknye akan dukung...sebab tu sekarang nak bedukung je....dh tu xnak nyusu botol...xpernah di ajar even mak die bekerja....tiap2 kali lunch time la mak die balik umah susukan die....sekarang tepakse anta pengasuh kan dh susah....sian kt budak tu la nangeh sepanjang mase....nyusu pon kene pakse....aku tengok pon xsanggup...tapi pengasuh tepakse gak la pakse die minum kalo x die lapa la kn...aku tengok dak tu pon kurus je....naseb bek la aku dh aja hadif susu botol dari awal...

sekarang ni pengasuh tengah usaha nak pisahkan hadif ngan puting kosong n xtido buaian....malam tadi die merengek aku letak je lam buai sambil isap jari...dh lame sket tdo die tejage...bagi jari die suh isap...xmo gak...sudahnye suap gak puting kosong...trus sambung tido sampai ke pagi...heh....tapi puting kosong tu kalo die xnak die pandai campak sndri...hihihi

p/s :: trus xjadi nak suh mak aku jage....memang cpt glabah aku ni kn....