Thursday, November 29, 2012

Crepe Durian La Pulak

Semalam opismate tanye ape ke benda crepe durian tu.....sana sini duk bercerita and post pasal crepe durian tu....aku pon tunjuk la gambar siap resipi ngan tutorial skali.....amek dari blog akak ana suzana.......tapi opismate aku ni tak nak resipi tutorial ni sume....dia nak tau sape ade jual...nak order and makan terus....hihi gelojos....so dia pon duk menggoogle la....jumpe la sorang akak ni yang ade jual crepe durian ni....umah die pon kat area ukay perdana ni jugak....so dekat la nak pegi amek crepe durian tu nanti.....dah tanye2 akak tu kebetulan buat promosi plak....beli 4set pecume 1set....ape lagi kitorang pon order la 4set...sorang 2set la kiranya....yang pecuma tu bahagi 2 gak....1set ada 4pieces....hamek la yang pecuma tu sorang 2pieces....



order semalam, pas lunch tadi kitorang tros pegi terjah umah akak tu.....bepusing la jugak nak cari jalan.....opismate aku leh plak lupe nak bawak map umah akak tu.....dia ada alamat umah je....kitorang bajet terer men redah je cari umah akak tu...sesat la jugak....siap tesempak ngan 2ekor hanjing tengah mengawan....hahahaha....kitorang terpaksa  tertengok hanjing2 tu...bukan sengaja nak tengok....takkan nak tutup mata plak kan....kang masuk ke longkang plak kereta...hihi...eh melalut lak.....

dapat je crepe durian tu kitorang trus balek opis....sampai opis lom abeh lunch hour lagi...so singgah pantry jap....nafsu makan takleh tahan dah....bau durian menusuk2 lobang idung kitorang.....so bermula la sesi membedal set yang free tu......perrgghhhh sedap wehh......sekejapan je abeh 1set kitorang bedal....tak perasan pon dah abeh...haha....ala 4ketul je kot.....


masa makan crepe durian ni memang tengah sejuk lagi...akak tu masukkan lam peti ais kot....memang wallah la kan....sedap je ke tekak kitorang......tak pandang kiri kanan dah....masing duk layan crepe durian masing2 je...hihi.....

lepas je makan crepe durian ni terus rasa nak order lagi....tapi nak try kt orang len lak.....tengok kat blog cam lagi gebu je crepe durian dia.....disebabkan kat blog lagi tu ade amek tempahan pavlova gak, so aku ngan opismate aku nak order pavlova gak....kongsi2 la....sian opismate aku tu asek dengar name makanan pelik2 and tengah femes tapi tak pernah makan....aku pon turutkan la...orang mengidam kan.....macam la aku dah pernah makan sume makanan yang tengah femes tu kan...;p

sape yang belum pernah try crepe durian ni try la order kat sape2 yang amek tempahan...memang tak rugi beli la....walaupon 4ketul tu diorang jual rm10....tapi kalau dh fenomena nak jugak try rase kan.....


ni la pavlova....kalau sesape tak tau la....