Thursday, June 06, 2013

Klinik Wangsa :: Dr Nadir Khan

Ni citer 2minggu lepas.....disebabkan Hadif Zakwan batuk bekahak smule, aku pon decide nak bawak dia kat klinik wangsa.....banyak aku bace review pasal klinik ni.....klinik ni ade brape orang doktor aku xpasti la tapi yang paling most wanted adalah Dr Nadir Khan.....kali ke3 aku g kinik tu barula dapat jumpe Dr Nadir ni.....pemes kemain.....kali petame aku g orang kemain ramai....mase tu xleh nak tunggu dah sebab tetibe Hadif Zakwan batuk tak henti2 pastu bunyi dah macam orang semput.....nak menangeh aku tengok....tepakse g kinik lain......mase tu dapat buat neb je...xde sedut kahak...kinik yang aku pegi tu xde buat sedut kahak pon.....

Kali ke2 pegi pon xdapat jumpe Dr Nadir....sebabnye Dr Nadir cuti.....aku balik dengan hampa je....pembantu kinik tu kate ari ahad baru Dr Nadir ade....tu pon dari kul 9 sampai 1 je......so aku decide ahad la baru g.....mase tu pon batuk hadif under control lagi....aku bagi makan ubat je.....aku nak jugak2 jumpe Dr Nadir tu sebab nak suh sedut kahak tu...sakit ati aku dengar bunyinye tiap kali Hadif Zakwan batuk.....

So ahad tu kami pegila ke kinik tu smule....9.30 sampai sane orang dah penuh hoi...adoi la...diorang ni kul 8 dah tunggu depan pintu ke pe.....aku xkire dah...aku masuk n register gak.....camne2 pon mesti sedut kahak Hadif Zakwan hari tu jugak.....

Lame lagi ke ibu...adik dah boring ni....

no giliran kitorang no.20....mase xtau la dah no yang keberape....kt kinik ni Dr Nadir tu sendiri yang panggil name patient....huhu....lepas sorang2 aku dengar budak menangeh...kebanyakan yang datang sume sebab anak demam n batuk nak sedut kahak...yang menangeh mase proses neb n sesi menyedut kahak n hingus la tu.....

Arrgghh boringnye ibu.....lame lagi ke

Budak tecik ni dah xreti nak duk diam dah.....boring beno nampaknye.....abeh orang sebelah menyebah disapa.....peramah lettew konon....skali orang amek menangeh.....haha......asben plak duk gelisah jugak sebabnye kul 12 dia kene ade kat opis kene keje sebab opisnye ade join exhibition...nak kene setup booth pulak.....tapi kitorang menunggu dengan tenang je....

Dah start boring n mengantuk
Dah 2jam kitorang menunggu pon no giliran xsampai2 lagi.....aku pon ikut same mengantuk.....orang plak xputus2 datang....dapat ke x gaknye diorang ni nak tutup kinik kul 1.....huhu.....sudahnye kul 12 baru sampai giliran kitorang.....Hadif Zakwan plak dah terlena....naseb bek mase kejutkan dia, dia xmeraung.....

Penat menunggu

masuk bilik Dr Nadir tanye salasilah kelahiran....czer @ normal...penah masuk spital ke x sebelum ni...pastu aku beria mintak Dr nadir sedutkan kahak....xsempat dia nak offer aku dah mintak dulu...huhu...Dr Nadir kate xelok senonye bagi ubat batuk kat baby...sebabnye ubat tu senonye lagi menambah kahak pastu jadikan kahak tu lagi pekat....bukan memulihkan pon...lenkali tayah bagi ubat....kalo baby batuk tu lagi baek senonye sebab virus2 boleh tehambur kua mase dia batuk tu....oooo baru ku tau....

pastu mule la sesi neb.....ni step petame...kasi cair dlu kahak...baru boleh nak sedut....meronta2 Hadif mase ni.....jenuh aku n ayahnye pegang dia...huhu.....disebabkan kene pegang Hadif, makanye tiada gambo.....lepas 15minit neb....Dr Nadir datang.....die cabut neb tu pastu amek Hadif....Dr Nadir ajar camne cara tepuk nak kasi longgarkan sket kahak yang ada kt paru2 bayi...bia kahak2 tu senang kua.....Dr Nadir punye tepuk tu seram aku tengok...kemain kuat.....dari lua bilik dia pon leh dengar....hoho....tapi xsakit katenye...sebab ade tekniknye......nanti aku up 1 entri pasal kaedah ni.....

Lepas dah tepuk2 tu, Dr Nadir baringkan Hadif kt katil tu.....pastu en asben kene pegang tangan Hadif....bemule la proses sedut kahak.....Dr Nadir pakai 1 tiub khas.....tiub tu lembut je katenye.....kecik je....kecik dari tiub mase sedut lendir2 mase baby baru lahir tu......start je sedut kahak tu hadif meraung xhengat dunia....tapi aku ni ada mase jenis keras ati jugak....nak anak cepat sihat kat....so tabah jela tengok...yang Dr Nadir plak selambe je kua masukkan tiub tu....jap kat hidung jap lam mulut....oh ngeri.....dia dah banyak pengalaman....so aku redha je....

Setel sedut kahak ade jugak ubat Dr Nadir bekalkan...siap dengan ubat untuk galakkan batuk.....Dr Nadir kate kalo xok jugak datang lagi...dia akan sedut lagi...kalo sedut kali kedua lagi senang sebab kahak dah cair n dah xbanyak...total kene baya rm93.00....aku bace dari review orang len kene rm70 je...maybe sebab aku dapat ubat demam jugak....tu yang len rege....

tapi lepas seminggu Hadif still batuk lagi...tapi xdela teruk bunyinye cam sebelum tu....aku proceed je dulu dengan ubat....lepas pada tu hadif dah xbatuk bekahak....kalo batuk pon biasa2 je....xde plak dengar bunyi kahak tu....Dr Nadir kate kalo nak buat kat umah pon boleh.....buat sendiri n try kuakan kahak tu....Dr Nadir pon ade ajar cara alternatif tu....nanti aku crite kat entry lain....

So kepade sesape yang nak try boleh la carik kinik ni.....

Sumber google

Klinik Wangsa Sdn Bhd
No.46 Jalan 24/27A
Seksyen 1, Bandar Wangsa Maju
Kuala Lumpur
Tel : 03-41421614

Lokasi klinik ni kat belakang menara kausar...kat area jusco alpha angle wangsa maju....