Thursday, June 06, 2013

Majlis Kawen

Dah sebulan pon abang aku kawen...baru rini aku sebok nk apdet.....malas nak transfer gambo senonye.....blog pon lame xhapdet.....disebabkan bos cuti 2minggu, so marilah kite buang segala sawang yang ade dan ceriakan smule blog ni......

Bebalik pada tajuk, abang aku nikah 4may lepas.....esoknye 5may baru besanding.....kebetulan pulak DS Najib g umum PRU13 jatuh 5may......hamekk.....same pulak dengan date sanding abang aku tu......disebabkan kad dah edar n sume persiapan dah ready, so proceed jela.....lepas g mengundi pon leh nek plamin jugak kan....hihi.....

5may tu pagi2 lagi aku, abang aku (pengantin), mak n ayah aku dah siap2 nak g mengundi....start mengundi kul 8 tapi 7.30 kitorang dah tepacak beratur......nak cepat katekan...lepas tu nak siap2 p umah pengantin pompuan kan.....tapi tak ramai pon yang join g menganta ke umah pengantin pompuan tu sebab masing2 kensel last minit sebabnye anak memasing pakat2 balek kampong nak mengundi....aku mengundi kali petame...so ade excited sket la.....blur jugak aku sebab xbape nak tau prosedur camne.....petugas SPR tu plak leh buat dek je cam aku ni dah mengundi 10kali......nak je aku laung kuat2 kat diorang....saye pengundi petame kali...sila beri tunjuk ajar....haha

Bukti dah mengundi

Pas mengundi balek umah siap2....kul 10.30 sume gerak.....lebih kurang kul 1 camtu kitorang sampai umah pengantin pompuan......lepak2 jap kat tempat berangguh pastu trus berarak ke umah pompuan....budak bertuah Hadif Zakwan tu plak boleh tetibe mengada taknak kat semua orang.....dah start kenal orang gamaknye....kat nenek pon taknak...kecik ati neneknye.....bile orang len amek meraung cam kene dera je gayenye...haih.....tepaksa la aku n asben gilir2 dukung dia.....haih....


Suke kemain pengantin lelaki ye

Alhamdulillah dengan sekali lafaz je diorang sah jadi suami isteri.....atuk pengantin pompuan yang nikahkan....kemain lame rehersal sebab atuknye tu payah menyebut name abang aku n cucunye tu...asek salah je.....pengantin pompuan tu ayahnye dah takde...so atuknye walikan dan nikahkah cucunye tu...pak imam yang duk ajar atuknye tu plak kemain klaka....tegelak2 kitorang...haha...ilang nerves abang aku dibuatnye....

Alhamdulillah

Kakak ipar baru aku ni muda 4tahun dengan aku....dah memang tertulis agaknye kakak2 ipar dua2 lagi muda dari aku....kak ipar sulung muda setahun....so boleh geng....yang kedua ni muda banyak tahun plak....beza setahun je dengan adik lelaki aku....muahaha...abang2 aku ni memang carik bini mude2 gamaknye.....beza umo diorang ni 6tahun.....tapi steady je...sebab abang aku ni cam budak2 je mukenye...pangai pon same....adik lelaki aku tu plak muke nampak matured....maybe sebab abang aku jenis happy go lucky, yang adik aku plak jenis serius nak sentap memanjang....hahaha

Setel belah pompuan, minggu depannye tu baru majlis umah lelaki plak......tapi mase ni Hadif Zakwan dah nak kat orang....barula senang ibuayah nak begerak sane sini anak oit.....hihi