Tuesday, March 18, 2014

Pregnant ke tak????

Salam....

Hadif sekarang ni dah nak masuk Setahun Lapan Bulan....oh kejapnye ms berlalu...dah nak masuk umo 2tahun....bercakap lom lancar lagi....ikut dan dia je..tapi adela certain perkataan yg dia sebut jelas dan takde pelat....contohnye nak, naik, jatuh, ayah, ibu, nenek, atok, lori, ayam, aminnn....yg lain2 ade gak dia sebut tapi pelat sikit bunyinye...contohnye fish (pishh), ketam (titam), makan (mam), minum (ninum), jom (dom), aeroplane (pirr), kereta (tite), motor (toto), pokok (totok)....hihi banyak lg la...tapi Hadif ni jenis cepat tangkap ape orang sebut..dia boleh ikut semula pekataan yang simple2...cuma sama ada dia sebut betul atau pelat sikit...hihi

Minggu lepas aku ade balik kampung...mak aku buat kenduri doa selamat dan tahlil sikit...kenduri doa selamat sebab kak ipar aku mengandung n due bulan 5 nanti...mase aku baru sampai tu ade sorang jiran ni salam2 nak balik...mintak maaf sebab xdapat dtg malam tu..dtg tolong masak2 jela...sambil2 tu sempat lagi dia kate gini...."takpe xdapat join malam ni, nanti kenduri doa selamat lagi blh join...si kakak ni ha nanti ke (sambil pegang perut aku)." tegamam jap aku pastu xsemena2 trus jawab...eh sy lambat lagi cikk...Hadif kecik lg...hahaha

Aku taktau nape aku jawab gitu....tetibe aku cam berdebar...padahal ritu aku beria plan nk conceive lepas bulan 5...konon2 nak bagi adik Hadif kua tahun depan la....skali sekarang dh panik...apekah....hahaha...macam xready plak aku ni ha....rase cam Hadif tu kecik sangat lagi...xpuas manjekan dia...fokus n bagi perhatian kat dia....oh my....hukhuk...

Sekarang ni aku cam dalam dilema....betul ke nak bagi Hadif adik ek...kalo bukan sekarang camne nak cukupkan kuota 4orang anak...makin lame makin tua ni....dah nak masuk 3series ni...hakhak...adoi la....ke aku trauma mase besalinkan Hadif dulu....rasenye takde yang menakutkan sangat...alhamdulillah la Allah permudahkan proses tu...tengokla camne nanti....pasaan ni tingin nak gegel....yang pasti sekarang aku tengok Hadif suke baby...xde plak nampak cemburu ke...nak buli ke...cumanye dia xsuke budak2 baya dia amek n pakai barang dia...dia kenal semua barang dia....kedekut jugak dak ni...memang dimarahnye sape yang pakai barang dia...pastu menangis merajuk2....hahaahdoi...

Hadif nak adikk ke??