Friday, March 14, 2014

Aku dan Shaklee

Salam jumaat...

Macam mane aku boleh terjebak dengan Shaklee ni eh?huhuhu....

Lame dah dulu aku teringin sangat nak cube makan supplement...yela aku rase sangat badan aku ni xcukup zat...mude2 lagi dah lenguh sane lenguh sini, sakit sane sakit sini...macam2...lemau je kurang bertenaga...Aku tau pasal shaklee ni dari kak ipar aku....dia gtau aku yang supplement shaklee ni boleh bantu banyakkan susu badan....mase tu aku baru lepas bersalin n ilmu penyusuan memang 0...aku xkorek sangat...pastu tengok ramai jugak yang consume shaklee ni....siyes memang aku xpenah dengar....so mindset aku kate yg shaklee ni untuk banyakkan susu ibu je...

Tapi aku xstick pon dengan shaklee...aku xabeh makan pon...sebabnye distributor shaklee tu xguide pon aku camne cara betul nak consume set shaklee tu...mase tu aku amek yg trial set je...so bile aku cam xrase pape kesan n dengan ilmu yg cetek aku trus judge yg shaklee ni tipu je....huhuhu

Mase Hadif masuk umo 5bulan aku try lg consume shaklee ni....pon untuk tujuan penyusuan...aku godek2 ramai plak kate ESP banyakkan susu...so aku pon tanye2 la distributor shaklee tu...tapi bukan distributor yg aku bli set tu...ni yg lain...distributor ni plak memang xde explain detail kat aku ape kebaikan ESP tu...dia bagi aku buku shaklee je suh bace....hahadoi saba jela den...pastu aku bli je ESP tu...distributor still xguide betul2 cara consume...adoi la...sudahnye aku memang tetap mind set yg shaklee ni xmembantu....cume yg nampak beza susu aku pekat dr biasa...tapi sebab aku nak susu banyak bukan susu yg pekat...so terus la stop shaklee...xabeh pon aku minum ESP tu...hahaha....asekla salahkan produk...padahal distributor yg xguide cara yg betul...saba jela aku..

Pastu tah camne aku terpengaruh dengan sorang fren kat FB ni...hari2 dia share pasal shaklee...shaklee itu shaklee ini....pastu ade plak share pasal bonus shaklee...aku pon "eh ade bonus2 plak...boleh dpt income banyak.."...sebabkan terpedaya dengan posting tu aku pon menjoinkan diri la dengan shaklee....haha mule2 kondem pastu join...apekah...bukan pe mase tu memang aku nak carik side income pon...so aku pon pm la dak tu n join la jadi ahli yg sah...

Bile dah join aku terbukak mata pasal shaklee....banyakkk rupenye supplement lain....aku mati2 ingatkan untuk ibu menyusu je...hahahadoi....macam2 ado rupenye shaklee ni....ikutkan jenuh jugak la nk study pasal produk..banyak giler weh...dah la tu setiap produk bukan ade spesifik khasiat....1 produk macam2 khasiat....hamekk...bebaloi2...bli 1 dapat 1000 khasiat...untung giler....

Sejak aku join shaklee ni banyak gak la perubahan aku dapat...bukan setakat income...dari segi peribadi dan amalan rohani pon aku dapat serap....semua berkat join Group hebat dan leader hebat...aku cerita ni bukan sekadar nak gebang 0 pungpangpungpang nak tarik orang join aku...tapi tu la hakikat sebenarnya...banyak manfaat aku dapat...

So sesape yang nak beli atau join jadi ahli shaklee tu, elok la cari group yang betul2 hebat...bukan fikir bonus semata...sebab ade member2 aku yang kate nyesal join shaklee sebab leader buat hal...xtolong orang bawah...nak keluar join group lain dah xboleh sebab skali join keahlian seumur hidup....kalo nak beli produk shaklee carikla distributor yang betul2 mampu guide korang cara consume yang betul...supaya boleh dapat hasil memuaskan....xdela sia2 je keluar duit untuk kesihatan kan...aku xcakap aku hebat n korang mesti pilih aku....tapi insyaAllah setakat ni aku dapat repeat customer...aku cube xputuskan hubungan after sale...sentiasa follow up tanya perkembangan diorang sepanjang consume shaklee...

Nama : Rasyidah Kamarudin
ID : 1065139
Contact : 018-3937054
FB Page : Vitamin2u
FB Personal : Syida Kamarudin