Thursday, March 13, 2014

PRAY FOR MH370

Salam...

8 March 2014....Malaysia dan seluruh dunia dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat MAS MH370. Pesawat hilang dari radar pukul 1.30 pagi tapi laporan tentang kehilangan pesawat tu diberitahu pada umum pada 9pagi...sidang media pertama pada tengah hari...taktau kenapa amek mase lame sangat...mungkin ade prosedur bidang penerbangan yg perlu dipatuhi sebelum war2kan kepada umum...wallahualam..MH370 dari KLIA ke Beijing bawak penumpang seramai 227orang termasuk 12orang anak kapal...majoriti penumpang warga China..

Hari ni 13 March 2014....dah masuk hari ke6 kehilangan MH370....masih belum tau ape khabar berita....pencarian masih diteruskan.....segala aset ketenteraan dikerah untuk mencari dan menyelamat....tapi masih belum jumpa ape2 yang boleh dikaitkan dengan kehilangan MH370..

Sampai ke hari ni macam2 berita, share info dekat FB, twitter...macam2 spekulasi yang tah mane tahap kebenarannya....aku bace je...malas nak percaya atau komen selagi xtau ape sebenarnye yang berlaku..Allah belum tunjukkan lagi..

Yg paling aku xpaham kenapa ade sesetengah pihak xbertanggungjawab dan xsensitif langsung dengan isu ni..diorang share sesuka hati...xpikirkan perasaan ahli keluarga mangsa..ade yg siap sengaja buat fake account dan post mcm2 utk tarik perhatian umum dan meraih simpati...siyes aku xpaham ape jenis manusia..xleh beza ape benda yg blh di buat bahan gurauan dan ape yg xboleh...memang la masing2 ade hak nk post pape sebab diorang punye FB, diorang pnye twitter...so ikut suke...tapi xyah la post yg tunjukkan awak tu B***** sangat...sangat2 mental la orang gini...kenapa ade kat mukabumi ni pon aku xtau la...




Yang paling tak boleh blah plak ade jugak yang sebok nk tunjuk kebolehan sampai aku rase diorang tengah membodohkan diri diorang...menyerah diri untuk dijadikan bahan kutukan dan ejekan orang ramai...isu ape lagi kalo bukan bomoh yg gelar diri dia "Raja Bomoh VIP"....eh xleh hadam la....bomoh tu kate MH370 tergantung antara 3negara...adoi la...Allah sedang menguji hambaNya tapi ade jugak yang xreti nak kembali padaNya memohon pertolongan...yang syirik jugak dipilih....astagfirullahhalazim....malu kene gelak dengan orang lua jela...




Sekarang dah masuk hari ke6...aku xdapat bayangkan macam mane stress nye keluarga mangsa yang terlibat...aku yg xde kene mengena ni pon sedih....tertanya2 mane la peginya MH370....macam mane keadaan diorang..ape yang jadi sebenarnya...ade 2bayi dalm pesawat tu...Allahuakbar...

Moge semua ni berakhir cepat...Ya Allah kalau ia dilangit turunkanlah, kalau ia dilautan timbulkanlah, kala ia didaratan tunjukkanlah...dari kita share n sebar berita yang xtau kesahihannye baiklah kita same2 doa dan buat solat hajat moge Allah beri petunjuk..siyes aku memang xdapat bayangkan kalo aku ade kt tempat family mangsa...rase nak meletup dada menahan  kerisauan...moge ahli keluarga mangsa terus berdoa dan berdoa semoga Allah permudahkan segala..aminn ya rabbalalamin...