Friday, October 12, 2012

Susu Merudum

Haih...masalah ni dari dulu menghantui aku...ececeh menghantui la sangat kn...ko yang malas mengepam sape suruh....padan le muke...uhhuuhu...aku sekarang duk tumpang tanye kt pakcik google je....sume pasal ilmu breastfeeding....punce susu merudum...breastpump...pengalaman orang lain...tips2....sume aku duk bace sekarang...kire cm buat kajian la punce nape susu aku merudum....sedar2 la cida memang punce utame sebab ko malas mengepam...heh

ni hasil kajian aku la ape punce susu merudum....

*Stress
*Teknik penyusuan
*Kurang pam
*tak cukup rehat
*Masalah hormom dan kesihatan
*penggunaan pil perancang
*pengambilan pil antibiotik
*teknik mengepam salah
*pemakanan yang tidak seimbang

kalau ikutkan sume yang aku listkan tu ade pada aku...cume penggunaan pil perancang dan antibiotik xde pada aku kot..eh tapi aku de amek pil perancang ms pas abeh pantang ritu...sekarang tetibe stop...heh...

aku ase sekarang punce utame aku menghadapi masalh susu merudum ni sebab aku malas mengepam..kurang minum air...dan kurang makan makanan berzat....nak amek supplement sebagai milk booster memang xla kot....aku penah amek shaklee...tapi maybe sebab cara aku ambil tu salah so jadi efek kat baby....trus aku stop serta merta....aku nak cari milk booster semulajadi je...xmo pil2....makan sayur banyak2 la kot....

aku pon baru bli pam baru...spectra 3....sila bantu aku wahai spectra 3...kalo x sia2 la aku melabur ratus2 nak dapatkan ko....wawawa....sila tingkatkan tahap disiplin dalam diri anda ye puan cida....sekian...