Wednesday, October 31, 2012

Nasib Badan

Tadi turun surau untuk sesi ke2 mengepam....tesempak ngan geng mengepam n sorg lg akak same dept dgn geng mengepam tu....tp akak tu xdela mengepam....aku duduk join diorg...pstu diorg cm luah meluah pasaan....xpuas ati ngan bos diorg.....ade je benda nk argue....boss tu sangat bossy....nak staff bawahan die duk bt keje je 9-5....aku mmg kenal bos diorg tu...mmg diakui sangat la suke membesakan bende remeh...ramai gak kt opis ni yg anti ngan die...temasuk aku...heh...

Geng mengepam ni adela meluah yang bosnye tu xbagi mengepam waktu kerja....pastu duk ungkit pasal dh amek ms bekeje untuk solat....siap cakap u all ni pegi surau sampai 20minit...wtpe lame2.....cehhh siap tengok jam ke bape minit staff die tu turun p solat...ish....pastu duk kate dh amek ms solat 20minit...nak mengepam lg....solat sehari 2x (zohor&asar) kt opis.....dh jd 40minit...mengepam lg....cmpr tolak bahagi dah jadi berjam2 waktu bekeje diambik....uishh mmg terer math bos diorg ni.....punye la detail die mengira....ish3....

Pastu kalau ade staff len datang kat tmpt diorg n borak2 pon bos tu xsuke...diorg ni admin dept...so harusla ramai staff yang besilih ganti datang nak anta doc untuk di despatch kan.....bos tu nak staff die bt keje je...xleh nk borak2 n huhahuha langsung.....mmg dasar nk kerah org jd kuli spenuhnye la kn....sampai nk nyembang eratkan silaturrahim pon dh xleh.....yang geng mengepam n akak tu pon bengang la...macam la time appraisal bos tu bg A pastu increment n bonus mencanak2.....baru bagi increment sikit dh heboh satu bangunan....ungkit sebulan.....aku yg dengar pon jd geram....

So sekarang geng mengepam aku tu xpat la nk mengepam cm sebelum2 ni.....die leh mengepam pagi b4 start keje kul 9, time lunch hour dan lepas kul 5 je....kalo dlu mmg time ktorg kul 11pg....kul 3.30pm...sekarang die mmg xmerase la....dah la die jenis susu tengah meriah....kalo xpam mule bengkak...sian die....bos tuh dh la pompuan...langsung xsupport n tolak ansur dengan geng mengepam aku tu.....ke xpenah breastfeed....so xtau cmne keadaannye....ish...geram sehh....

Nasib bek la bos aku xkesah sangat...bos aku lelaki...tapi xberkira pon...die pon paham gaknye cmne orang yang breastfeed ni...yela die pon ade anak bini kn....haaa....mule2 bos aku xtau aku kemane jap2 ilangkan diri....setengah jam ilang....die memang xpenah tanye.....tapi ritu tesempak ngan die nk tunggu lif nak balek....bos aku tanye pe aku pegang...ms tuh aku pegang cooler bag....aku ngan selambe n xde pasaan malu jawab je susu....kehkeh....bos aku trus sengih cm kerang busuk...malu sndri la tu...sape suh sebok2 nak tanye barang org pompuan....haha....so skrg maybe die dh tau kemane aku menghilang selame ni.....kuikuikui....

p/s :: ramai kate aku untung dapat bos aku tu...baekk....mmg pon...dlm dept aku ade aku n die je....die mmg xreti nak marah....tapi kalo skali die perli...perrghhh....menanah telinga...hihihi