Wednesday, October 24, 2012

Apela Nak Jadi

Haih sejak ade baby ni punchcard aku merah je...hohoho....bkn ke sblm ade baby pon slalu merah...heh(xde kesedaran langsung padahal HR dh penah bg surat cinta sbb punchcard merah manjang...;p)....aku dh cube sedaye upaye nak datang awl....nk punch before 9.....tapi stilll lambat gak...marah ngan diri sndri.....time dh ase awal tu tetibe je jadi lambat jugak....duk lalu lalang lalu lalang siapkan pape yang patut sblm g keje n nampak hadif sengih2 pandang aku, trus benti n ngadap die jap....agah2 die....sedar2 dh kul 8lebey...mandi
lom lg....hahaha....







Kadang2 dh siap mandi pakai baju sume, time tu la hadif merengek2 nk nenen....bg nenen jap.....lambat lg.....ade je mende yg menghalang aku nk cepat n kasi cpt sampai opis....ahlasan la ko cida...nak salahkan hadif ke ko slalu lambat tu...padahal ko yg lembab (mak aku kate aku lembab...kehkeh)....mak aku pon slalu membebel kt aku....dialog mak aku..."slow motion beno...melengah2 je....ingat ko tu pemegang saham tebesar ke kt opis tu senang ati je kul 8.50 still melenggang kangkung kt umah".....hooiii dh jadik mak org pon kene bebel gak cm ms zaman skolah dlu...sigh.....bile nk beubah tah....mentang2 umah ngan opis 5minit je...tapi nk parking kete n jalan masuk ke opis dh amek ms 5minit lg kn...dh la ko tu tehegeh2 nk park kete....hihi...mak aku kemain risau lg cmne aku nanti bile mak aku dh blk kampung n start anta hadif kt nursery.....mak aku siap buatkan jadual untuk aku...kahkahkah mmg xsedo diri la dak cida ni....dh tua bangka  pon mak jugak yg nk kene bebel cmne nk manage time....ngeee.....

Sekarang aku dh berazam akan ikut jadual yang mak aku bagi tu....kalo x harusla aku lg lambat smpi opis sbb nursery ngan umah jauh gak...nk patah balik smule ke opis...silap percaturan jangan kate punchcard merah.....betuka jadi pink pon boleh...hihihi....

Aku dh beaza sangat ni nk pandai manage time dengan baek.....br la leh jadi ibu dan wanita bekerjaya yang cemerlang gemilang dan terbilang....heh....doakan aku ye kengkawan....(bajet belog ko neh ramai yang bace)....

p/s :: aku insan lemah yang kalah dengan bab disiplin diri....ku akui...en hubby juge slalu mengatekan begitew....;p