Monday, October 15, 2012

Rumah Impian

Semalam aku bawak mak ayah aku jalan2 umah sedare mare....aceceh cm ramai je sedare aku kt kl ni kan..ramai la jugak...aku je xpenah nk pegi....hoho...semalam g umah 2orang 2pupu aku...bukan sepupu tapi 2pupu....hihi...dua2 duk kt puchong nun....mak aku la sebok ajak...jom la g...asek duk umah je xbekembang minda mak ni...huhu...

So semalam berangkat la kami ke rumah 2pupu yang pertama...kat Bukit Puchong....die duk umah 2-storey upenye....siap ade guard lagi...haish kediaman idaman aku tuh.....lawa n luas gak umah die....oh kediaman idaman sanubariku....hohoho....kami sampai tengah ari...maklum la niat ati mmg nak datang time makan...baru la bebaloi jalan jauh kn...ihihi....aku tanye die bape bli rumah tu...die kate ms bli dlu xsampai pon 200k....waaaaa nangeh.....sekarang mau rumah tu rege 500k kot.....die bli tu projek under pkns katenye....rezki die...tapi bertahun dh la die bli....aku sgt jeles hokeh...aku nk umah cmtu jugak....aku tanye die bpe baya bulan2....900++....uuuu nangeh lg aku dgr.....umah tu rege dalam 180k asenye...bulan2 rm900++....kalo umah rege 200k++...mau riban gak bulanan die kn....mampukah kami....insyaAllah...demi umah idaman....moh kite kumpul duit banyak2 ye en suami....tapi mmg bukan area klang valley ni la kn ko nk dpt umah rege cmtu.....rege cmtu mmg umah merpati jela...cm umah sewa aku skrg...heh...

Pastu g plak umah 2pupu yang lagi sorg....yang ni duk townhouse...umah sndri gak....die kate ms bli rege 167k.....bulan 900++ gak selame 25tahun....waaa nangeh lg....skrg area situ dh rege 260k kot aku tgk ritu...haish apela mahal bebeno umah kt klang valley ni.....semak pale otak....

Demi nak dapatkan umah idaman ati iaitu landed house....makanye ke seremban la kite jawabnye ye en suami...rumah situ ade lg kot yang murah2...moh le kite same2 mesurvey ye en suami....doakan kami bejaye dapatkan umah impian.....impian aku senonye..heh

p/s....nak g check kwsp la pasni....dh bape la tekumpul kat acc ke2 tu gaknye....