Wednesday, June 27, 2012

Kesah Malam tadi

Sori la ye kawan2.....disebabkan aku tgh preggy so sume entry pon psl baby jela n preggy moment jek la.....ni slh 1 sebab aku aktif blogging pon....hewhewhew.....

Nak stori sket psl kesah mlm td neh......blk je dr keje smpi umh dalam kul 6 ....mklm la umh sejengkal je ngan opis....harusla smpi awl kn.....smpi2 umh aku lepak2 lu....layan2 fb.....dh letih ngadap lappy aku rest jap.....patu gagahkn diri p basuh pinggan n kemas dapur sket......hubby aku la tu dh makan n masak situ jela die lambak sume...bkn nk bsh pon...huhu.....jgn tanye nape hubby aku plak yg masak....aku bini die ni bt hape....hihi...aku sejak peknen ni mmg mls nk masak...nk bediri lame2 kt dapur mmg aku fail giler skrg....surrender.....sakit kaki wooo...nk2 kaki aku bengkak....hubby plak keje shif petang mgu ni.....so sblm g keje kdg2 die msk la utk diri sndri...bkn msk beria pon..cincai2 je bt alas pewot sementare smpi n mkn kt tmpt keje plakkn....

Nak dijadikan cite.....ms aku basuh pinggan n kemas dapur tu...dh nk siap dh....pinggan bkn byk pon...dh duk 2org je kn.....elok je nk abeh tu aku ase pinggang aku sakit sgt2.....siyes sakit.....tp aku tahan jap sbb nk abehkn basuh tu....abeh je basuh n xtahan sgt aku duk jap kt sofa.....kunun nk rehatkn bdn....tp pinggang sakit gak...same je.....pstu aku bgn n p baring kt katil...nk kasi lurus badan....pstu br elok sket....tp mmg sakit giler la......dh ase elok sket aku p la duk kt sofa smule.....tetibe aku ase pewot lak sakit......sakit yg xpenah aku ase sblm ni...baby gerak kuat...cm meronta2 plak....aku dh panik sket ms tu...dh la sorg2 kt umh kn...hubby keje petang....aku tahan je sakit....pstu aku terpikir.....maybe baby tgh beusahe nk turunkn diri die.....kepala baby dh mmg ke bwh skrg....so ms utk die turun lagi kt laluan die.....trase sgt.....smpi la nk tdo tu aku trase sakit sbbkn baby dlm proses nk turunkn diri die tu...huhu

bile dh kene cmtu aku jd makin isau n takut....baby nk kua awl dr due date ke nnt ek....skrg pon cm dh beria2 nk msk ke laluannnye......waaaa makin seram...next week msk 36weeks dh....org kate maybe baby kua 2mgu awl @ 2mgu lewat dr EDD kn.....oh cmne la keadaannye.....tp cmne pon keadaannye aku ttp gak  kene lahirkn baby ni kn....aku pon xsaba nk tgu baby kua....tgk mommy2 len duk post psl baby je jeles gak aku....huhu.....

Baru2 ni g scan kt shah alam tu, edd tu aku berubah lak....jd 27july....edd sblm ni 1ogos.....xkesah la...tp aku doa sgt2 jgn la baby nk kua time hubby keje petang...aku sorg2 kt umh wooo....cmne nnt....nk tgu hubby lik umg pon mek ms....kalo aku leh tahan lg ok la kn.....Ya Allah permudahkan la segalanya....amin....