Friday, June 22, 2012

2012~Setengah Tahun yang mencabar

salam jumaat korg2...

slalu org bt entri cmni time ujg thn n nk msk thn br kn.....tp aku nk hapdet utk setengah thn....hihi
mmg aku xmmpu nk nafikan spjg 6bln dlm 2012 ni mmg sgt2 mencabar kesabaran dan ketabahan hati aku....mcm2 dugaan dtg...berterusan cm xde penghujung.....lps satu2 dugaan dtg dlm hidup aku n hubby....
msk je bln petame 2012 kami dh diduge....wpon penghujung 2011 agak baik sbb dpt bite aku peknen....pstu dpt plak cr umah sewa dkt ngan opis aku ni....rezki baby kot ms tu.....pas kawen aku n hubby xtrus duk same....ktorg still duk umh sewa masing2....sbb ktorg pnye tmpt keje jauh2....aku kt ulu klang...hubby kt port klang....mule2 usha2 gak kwsn tgh2....tp xdpt....last2 hubby mengalah n redha utk pndh cni....alasan aku bg, cmne aku nk ulang alik jauh2, dgn minyak kete n tol...n kalo aku peknen tkt xlarat nk tempuh jem ari2....huhuhu alasan agak munasabah kn....tp sian sgt kt hubby sbb tepakse ulang alik ari2 ke tmpt keje yg mek ms sejam dr umh....pengorbanan die utk aku n baby.....insyaAllah ade rezki pas besalin nt plan nk cr umh tgh2.....bia aku n hubby same2 sng nk g keje...

tu cite psl rezki sng dpt umh....dh pndh msk umh trase la hdp sbg suami isteri....ssh sng same2...mklm la br nk mulekan hidup kn....tp bak kate org xindah hdp ni kalo kite xdiuji...ujian tu bt kite lbh matang kn....msk je januari 2012 ktorg dh diduge mcm2....lps satu2 dugaan dtg terjah ktorg....aku ni sbg pompuan mmg la emosi lbh kn....pompuan ni pape jd pon emosi yg kuasai diri...kalo lelaki ni diorg more tu rasional.....makanye stp kali dtg ujian tu la aku ni jd minah leleh....nk nangeh je....sian baby mak die kuat nangeh...sori ye syg.....mummy mmg xbpe kuat kot...baby nnt jgn jd leleh cm mummy plak ye...hihi....

skrg dh msk june kami masih lg diuji....dan aku makin lame makin beubah jd lbh rasional n tabah....mls nk cengeng2 sgt...bkn selesaikan pape pon...xde sape even aku n hubby mntk ktorg diduge cmni.....sape yg xnk hdp bahagia n ceria je kn....tp len org len dugaan...aku pecaye xde sorg pon manusia kt bumi ni xpenah ditimpa mslh n ujian....cume care n dugaan masing2 xsame.....mgkn ni bahagian aku n hubby....nk uji ktorg cmne nk handle umahtangge baek2....bia ktorg saling kuat begantung hadapi dugaan.....blm msk sethn pon usia perkahwinan ktorg ni....mgkn pasni kalau ade dugaan lg ktorg dh blh n tau cmne nk hadapi dgn baek.....nk kasi ktorg blaja tentang hdp yg sebena.....sume yg berlaku ade hikmah kn......

harap2 ktorg dpt hadapi sume ni dgn baek same2....ape yg kene bt skrg, kuatkn ati, tabahkn ati...bykkn besaba.....semoge ade cahaya n pelangi yg menanti ktorg ms dpn nnt.....amin.....
hrp 2013 dan seterusnye hdp kami lbh bahagia mcm org len.....amin.........