Thursday, June 28, 2012

False Alarm

Sejak 2 malam lepas n malam tadi aku betul2 rase sakit perut......sakit kt pinggang gak....mule2 aku igt sakit bese je psl aku bediri lame ms basuh pinggan tu......tp dh mlm td pon sakit gak.....smpi pas isyak je aku trus tebaring kt katil....aku mule tingat n terpikir......contraction ke tu ek.....aku manela tau cmne contraction tu....dh name pon 1st baby kn....xde pengalaman lg.....duk bace blog2 n tanye pakcik google sket......ade yg kate contraction tu sakitnye cm senggugut tu....yg aku ase 2malam ni pon cm senggugut tu gak la....tp aku leh tahan lg n bawak tido.....tp tido xlena la...jap2 tejage...sakit pinggang n baby mengeras sgt2......dh le sorg2 kt umah.....oh....

dalam duk tanye pakcik google td adela bace psl kontraksi braxton hicks.....meh bace same2....

Kontraksi Braxton Hicks:
  • biasanya tidak melebihi satu atau dua kali dalam masa sejam, beberapa kali sehari;
  • lazimnya berhenti bila anda bertukar aktiviti, jadi pergilah berjalan kalau anda berduduk, dan sebaliknya;
  • tidak teratur, dan jika teratur pun hanya untuk sekejap sahaja;
  • tidak tahan lama, biasanya kurang dari satu minit;
  • terus tidak boleh diduga dan tidak beritma;
  • tidak bertambah intensiti.
Dibanding dengan kontraksi Braxton Hicks, kontraksi yang sebenar:
  • tahan lama;
  • lebih teratur;
  • lebih kerap;
  • lebih menyakitkan;
  • lebih panjang dan lebih berkala, lebih kerap dan lebih sakit.

leh x aku xpasti kontraksi aku ase tu braxton hicks ke x....huhu....yela sakitnye lame...tp belah malam tu jela....maybe sbb aku byk begerak sgt kot ek.......mlm td sakit tu pon psl semalam aku duk handle Annual General Meeting opis.....duk mengangkut barang2 utk meeting.....maybe penat sket.....

kakak2 opis kate yang aku ase 2 malam ni contraction la tu...n suh aku bejage2...tgk de turun tande pape x....mane tau dh dekat ke kn....sbb aku dh masuk 35minggu....yg diorg ade je 35 dh besalin....huuuu....makin nebes..... 

"Baby mummy jangan la kua mengejut ek....mmg kalo ikutkn mummy nk baby kua cpt je...xsaba....tp jgn la time mummy sorg2 kt umah....kalo papa ade kt umah xpe ek.....sian kt mummy kalo sorg2 kn......syg baby..." :)