Monday, December 24, 2012

Kesah kat opis

Salam..

Wuuuu monday bluesss.....memang liat tahap drakula la nak g keje arini.....tapi takpe esok kan cuti krismas.....yeayyy.....

pagi ni aku lambat sket kua umah....en suami kua awal sket tak sempat nak turun same2 pon  sebab die dah lambat....kene jage punchcard....dah name pon keje tempat baru kan....kang lambat lak nak kompom...hihi....aku kua lambat sket arini sebab hadif yang syok sangat tido sampai aku besiap and bukak lampu bilik pon dia still nyenyak tido......risau gak kang kalo kaco dia tido mau mood ke laut dak tecik tu....mula la nak meragam lam kete nak ke nursery kang.....tapi alhamdulillah anak ibu anak yang baek...elok ye senyum2 sambil membebel masa dalam kete tadi....sayang hadif....

sampai2 je opis tengok parking depan opis lengang.....ade sebijik je kete....tu pon kete resident depan opis aku ni.....resident sorang ni memang tak paham bahase mengalahkan orang kap lam ya nga sebab dah beratus kali staff opis bagitau jangan parking dalam kawasan bangunan opis tapi die tetap parking juga....dasar tak paham bahase...ingat dia salah sorang pemegang saham company ni gaknye....huh....oh bangunan opis aku ni dalam kawasan perumahan....tetibe sebijik bangunan opis 9tingkat kat dalam kawasan perumahan 2-storey...hihi....ah tak kesah la sebab perumahan tu pon projek company ni...hihi

eh meleret plak....haaa sambung smule...aku sampai2 opis tadi tengok depan ade sebijik kete je....masuk parking belakang, tingkat 1 lengang...ade sebijik je jugak kete...tingkat 2 pon same...ade sebijik je jugak kete...naik tingkat 3 baru la ade nampak kete banyak sikit...tapi tak banyak mane pon....tak sampai 20bijik pon...tengok jam dah 8.54...arini cuti ke....mane sume orang.....takkan sume orang cuti....cuak gak aku....aku dah siap parking nampak lak kete akak HR...ah betul la arini ari isnin.....keje.....pheww...sebab sok cuti tu yang ramai mek cuti arini...cuti besambung kan...lengang dan sunyi opis arini...

---------

yang ni citer lain plak tapi masih pasal kat opis....

bos aku sampai....tanye ade sape2 carik tak...aku cakap takde.....bos kate die ade appointment pagi ni....kot2 la orang tu dah sampai ke kan....aku tanye receptionist, "guest" tu belum sampai pon....

baru jap tadi (10.15am) receptionist interkom bagitau "guest" bos aku tu dah sampai......"syida....Mr X dah ade kat bawah ek.....better mintak en aziz yang turun bawah....tak nak bagi Mr X ni naik atas..."......aku pon inform bos pasal "guest" ni dah sampai dan bos aku kata dia akan turun....."guest" ni sebenarnya salah sorang contract staff kat opis ni.....bos aku plak uruskan bab2 legal....punyela receptionist tu taknak bagi "guest" tu naik atas jumpe bos aku...dah macam penjenayah berbahaya je gayanye....huhu....memang aku ade kes berat sekarang ni melibatkan "guest" tu...bos aku terpaksa masuk campur......ape2 jela....malas aku nak same menyebok....hewhewhew