Friday, April 05, 2013

Pada Zaman Dahulu......Part 2

Ngengade sungguh la siap ade part2 bagai...hahaha....ala entri cam panjang sangat je.....jangankan orang len, aku sendiri tak suke bace karangan panjang2...kalo novel cinta xpe...hihi


Matrikulasi

Abeh dah zaman baju putih kain biru.....aku dapat tawaran matrikulasi negeri sembilan....xbekembang sungguh....susah nau aku nak kua dari n9 tu...hihi....xpe2 janji kua dari palong....haha....mase ni memang penyakit pendiam aku agak menjadi2....mane taknye, dak skolah aku yang dapat masuk matriks yang same 4 orang je...2orang dak sains, 2orang dak akaun....dah tu semua asrama n kelas lain2....hoii memang bediridikakisendiri la aku...dah la petame dalam idop duk asrama jauh dari mak bapak.....memang malam petame kat asrama tu aku nangis la...boooo.....eh silap2...bukan malam petame...tapi malam ke2...heh....tapiii....sifat pendiam aku tu mase kat dalam kelas je...sebab sume aku tak kenal.....tapi mase kat lam bilik, aku mesra gak la...sebabbbbbb....haaa sebab roommate aku sangat la frenly weh....dalam bilik aku ade 4orang....3melayu sorang cina...aku pon xtau ape motip diorang, dalam ade certain bilik MESTI ade sorang chinese sesat...pesal xsekalikan chinese tu dalam 1 bilik...semangat 1Malaysia gaknye.....tapi roommate aku sume ok...paling frenly si ell....ari petame masuk dah sangat mesra.....dah la lawa orangnye....mix....oh ye...ell ni adik bongsu awal ashaari.....memang sangat frenly n sayangkan kawan2....ilang tanggapan aku yang budak keyel ni sombong2...hihi

Kat kelas aku ni dah la pendiam, aku pon xtau camne aku leh dipilih jadi penolong ketua kelas....memang silap orang la korang ni.....diorang pilih aku pon sebab mase orientasi tu aku beratur depan skali.....chooyyy....maklum la...memasing sume xkenal sesame sndri...so mane nak tau sape yang bekaliber kan.....tapi aku pegang jawatan tu sampai abeh 2sem gak....haha....bukan aku buat pape pon...attend pejumpaan je....kebanyakan pendapat bernas sume dari kengkawan lain...lantak korang la...sape suh pilih aku...dah tu xde sape nak amek jawatan tu plak....yang xbest mase kat matrik ade sikit je.....aku ase direndahkan...dah la memang rendah....aku xpandai cam diorang....pointer mencanak2...aku nyawa2 ikan je.....tapi tayah la nak pandang rendah sangat kat aku kan.....yang pandang rendah ni sume puak2 dari pantai timur...sorry to say la...tapi tu hakikatnye.....mane yang sangat2 pentingkan semangat kenegerian la...yang lain dari negeri same ade je yg ok....dak2 laki siap aku gaduh sesame sndri kat asrama....gaduh pasal kenegerian...boleh?pantai timur begabung gado ngan dak2 pahang....tapi dak2 pahang disokong oleh johorian....haaa gado la korang....yang tu jela part xbest...yang len2 sumeeee best...ah rindu...


Universiti

Eh2....dak cida yang pointer corot tu dapat tempat gak kat Uni la.....hahaha...jangan nak pandang rendah sangat la kat aku yang memang dah rendah ni.....yang best part kalo masuk matriks, selagi pointer korang above 2.5....kompom name korang akan ade kat Uni malaysia ni....xkire la dapat yang ikut pilihan korang ke @ kementerian tetapkan...cam aku, dapat ikut pilihan...tu pon pilihan ke6....xpe janji dapat tempat......yang pastinyeee.....aku tecampak nunnn jauh ke kedah...nak kua sangat dari n9 kn...haa hamek...utara tros.....kalo kat matrik malam ke2 kat asrama aku nangeh tingat umah....tapi kat UUM lps je mak aku balik aku tros nangeh...hahaha.....sebak hoi....jauh tuuu aku kene tinggalkan.....nak sampai umah n9 mau makan sehari suntuk gak...sob sob......

tapi yang bestnye ramai aku kenal ade same kat UUM tu....dak2 matriks aku ramai gak asrama same....tapi the best part adalah dalam bilik aku yang 4orang tu, 3orang adalah dari matriks n9...sorang je matriks lain.....hohoho.....so dah senang sangat kat situ....roommate aku mase kat matriks dlu plak duk bilik depan je dari bilik aku...haha....tapi mase ni aku kureng sket dengan roommate aku yg kat matriks tu....ade bnda yang xbest nak aku kenang....pasal lelaki....ahdoi....ingat tamat sampai matriks je...upenye sambung lagi kat Uni....memang aku xrapat sangat dah dengan die sejak tu.....dengan dak2 lelaki tu aku malas nk layan sangat dah....heh

So, kat Uni ade ke yang xbest???MESTI la ade....tapi bukan buli, bukan pandang rendah....tapi aku slalu sentap ngan roommate sndri.....sampaikan masuk sem3, mase tu bulan pose....aku doa kat Allah bia la next sem aku ditukakan ke bilik lain....rommate baru.....haaa doa bulan pose memamg cepat makbul.....next sem nye memang aku tuka bilik....aku dapat roommate baru.....dak junior...tapi sorang tu sebaye aku, sorang lagi tua setahun....dua2 orang pantai timor.....ah tidaakkkk....tapi cam aku gtau tadi...xsume orang pantai timor ni bepuak2.....yang 2orang ni sangat la baeknye...jap je kitorang mesra....masuk sem seterusnye, masih dengan diorg, tapi tambah lagi sorang...dak pantai timor gak....so, roommate aku, 2 kelantanese, sorang ganu....aku sorang tetibe nogorian....haha....tapi kami sangat ok dan serasi.....sampai last sem aku jadi roommate diorang....dengan diorang la aku tau banyak pekataan baru dari pantai timor......contoh.....plastik = supik gelenya.....mase aku tau ni memang aku gelak giler2....hahahaha

Ok tamat dah.....cite pada zaman sekarang lenkali la citer.....aku sebagai pekerja plak xbanyak beza...tetap dengan sifat pendiam lagi pemalu....tapiiii bile dah kenal rapat......lu piker la sendri....

p/s : tingat ayat roommate mase 1st sem kat Uni...."Ari petame nampak syida, eee seram nak tego...muke sombong belagak....nyampah pon ade".....sekarang tidak lagi....dont ever judge people by their face expression...hiks...