Friday, April 05, 2013

Pada Zaman Dahulu....Part 1

Tetibe teringat aku mase dolu2.....kenangan mengusik jiwa betul....aku sorang yang agak pendiam.....kalo masuk dalam situasi baru, bejumpa orang2 baru, memang aku lah kera sumbang itu.....tak pandai langsung nak begaul ngan orang.....aku memang mengharapkan orang approach aku dulu....kalo tak memang aku duk diam2 jela....heh....

tapiiiii.....kalo dengan orang yang aku kenal memang akulah orangnye.....tak sah kalo tak mengarut dan melawak tah hape2.....sebab tu bile aku cakap kat kawan2 yang kenal rapat yang sebenarnye aku ni pendiam orangnye memang kaw2 la aku jadi bahan gelak diorang.....

Aku ni orangnye simple la jugak...tapi kadang2 telebey emosi.....kehkeh....nak imbau balik la kenangan dolu2

Sekolah Rendah

Mase darjah 1 aku selalu kene buli ngan dak lelaki kelas aku....tak gune punye budak...kecik2 xnak mamss....eh...tak2...mane de dendam.....jadikan kenangan jela....mase darjah 1 aku selalu kene buli ngan zaidi.....ye kot name die zaidi.....lupe plak....tapi ujung name die memang di...haha.....leh kate hari2 die nak buli aku....suke nau tengok aku nangeh gaknye....yela aku seda la aku buruk.....ah kan dah emo....sambung....kadang2 die dengki, time aku xde kat tempat duduk aku, die dengan xde adab sopannye g angkat kerusi aku letak atas meja....bayangkan la tetibe je kerusi aku sorang atas meja kan......bangang.....pastu ade la lagi die buli aku...tak ingat plak....pastu aku sebagai anak pompuan petame lam kuarge nak kate manje sangat xdela....tapi memang aku xkan teragak2 nak report kt mak aku la....mak aku garang oooo.....kepantangan die anak2 die kene cmtu.....cikgu pon leh kene sound kalo xbtl carenye...heh.....pastu mak aku arahkan abg aku yang no 2 g jumpe si pembuli tu dan sound....mase tu abg aku tu darjah 3....kitorang beza 2tahun je...sejak kene amaran keras dari abang aku tu trus dak tu xlakukan jenayahnye lagi.....tau takut....

Naik darjah 5, zaman buli aku lom berakhir lagi....tapi bukan dengan budak yang same.....dak zaidi tu masuk kelas len....padan muke...sape suh xpandai....kan dah kene tendang kelas corot....heh jahat aku....darjah 2 aku kene buli ngan dak yushary anuar....haaa aku ingat betul name die....sekarang dah kawen dah ade anak 1 dak yushary ni.....fren gak kt FB.....see, xdendam kan....hihi....dak yushary ni plak suke tarik tudung aku.....kadang2 sampai habes kebelakang tudung aku ditariknye....kuajaq sungguh....tapi mase ni aku xreport kat mak aku pon.....aku diamkan je....sebab aku dibuli kadang2 je....

Sekolah Menengah


Masuk skolah menengah makin ramai kawan baru.....bukan kawan2 dari skolah rendah dlu je....tapi ade gak budak skolah len msk skolah tu.....xdela muak sangat nak tengok muke yang same je kn....masuk sekolah menengah zaman buli berakhir dah.....xkan la dah msuk skolah menengah pon nak kene jadi mangse buli lagi kan...oh tidak.....


Aku ni jenis pangai kalo dah slesa kawan rapat dengan sorang, aku akan rapat dengan die je....bukan la bemaksud aku xkawan ngan orang len....kawan...tapi yg paling rapat sorang jela.....nak dijadikan cite, 1 ari ni aku ngan membe rapat aku ni g skolah....g belah petang....aku skolah belah pagi....mase tu aku pustakawan....abeh je mase kt library tu, aku ngan kawan aku ni nak blk la...aku tumpang moto die.....tetibe moto die xleh start...jenuh la kitorang gilir2 try start moto tu....tapi xleh gak.....pastu kitorang g public fon, kawan aku tu call umah suh abang die datang tengok moto tu.....abang die datang tu, rileks je kawan aku ni nek ngan abang die pastu trus lik umah.....aku ni tunggu la jap kat moto die yang xleh start tu....ingatkan kawan aku ni nak datang smule amek aku n hantar aku lik umah.....punye lame aku tunggu, skali abang die sorang je yang datang.....aku tunggu lagi....kot2 kawan aku on the way ke kan....tapi haram....sudahnye aku tanye abang die tu camne dengan aku....abang die kate kawan aku tu ade kat umah....aku lik jalan kaki jela....memang menyirap la aku kan.....aku cam orang bodo tunggu kat moto die tu, die leh rileks2 kat umah....aku ngan panas ati jalan kaki je balik umah...jauh gak skolah ngan umah aku....dah la panas terik mase tu....tapi panas lagi ati aku...disebabkan aku jalan kaki dengan pasaan panas, marah dan sebal buat aku xrase penat pon jalan kaki tu....haha....aku kalo dah marah dalam diam memang parah la....esoknye kat skolah aku xtego pon membe aku tu....aku trus xnk kawan die....ati panas sangat2.....aku carik kawan lain....bape bulan gak la aku xbetego sape ngan dia....hahaha aku pendendam dalam diam...jangan macam2 ngan aku...heh

Baru tingat, cite kat atas tu mase aku form 4....mase form 3 pon ade kene gak.....tapi dengan membe lain.....membe ni janji nak amek aku kat umah....nak g skolah petang same2....mase tu xingat ape motif g skolah....tunggu punye tunggu, membe tu xsampai2....nek cair dah bedak aku ni ha....dah lame sangat tunggu, ayah aku kesian tengok aku, trus g umah membe tu.....tengok dak tu ade umah ke x.....rupe2nye die dah lame kua umah...tapi xdatang amek aku pon.....last2 ayah aku yang anta.....memang panas la ati aku kan.....tengok2 die amek membe lain rupenye....aku paling benci orang bejanji dan mungkir janji camtu.....otomatik aku jadi benci gak nak bekawan ngan orang tu.....dan rupe2nye lagi die sebok nak tumpangkan membe yang umahnye depan umah aku je....janji ngan orang len, tapi amek orang len....orang depan umah aku lak tu....memang bangang...sorry to say aku ni memang pendendam dalam diam.....susah aku nak buang...sebabnye aku xleh trime orang cam main2kan aku.....cam aku ni senang nak dimainkan....memang ko kene pangkah la ngan aku pastu....