Thursday, April 18, 2013

Jahilkah?

Assalammualaikum....

Arini aku pose...baru nak start ganti pose smule...aritu dah start ganti tapi terrrstop pule.....hewhewhew....ni sambung balek.....harapan menggunung nak pose straight sampai abeh ganti 31 ari....tengok cane....heh....

Pagi tadi anta Hadif Zakwan ke nursery.....dak tecit tu leh merengek plak pas pengasuh amek die...die nak ikut aku.....hoho....selame ni anta nursery rileks je die...kadang2 tu riang kemain....tapi makin membesar ni makin macam2 la akal die...jangan nanti2 die melalak xnk kat pengasuh sudah.....

Lepas dah pass Hadif Zakwan kat pengasuh tadi, pengasuh duk la citer pasal sorang budak transit ni....dak lelaki...dah darjah 3.....beso tinggi gak budaknye...ade gaye budak darjah 6 je aku tengok....pastu pengasuh citer kat aku pasal dak ni nakkkk sangat masuk sekolah agama....katenye die dah banyak lupe yang cikgu2 kat sekolah ajar pasal fardhu ain, pasal solat semua....dia nak belajar n ingat semula......tapiiiiii......pengasuh tu kate mak si budak ni yang tak bagi masuk sekolah agama......nak buat pe masuk sekolah agama bagai katenye.......aku dengar tros terkesima.....cam xpecaye dalam dunia realiti aku leh dengar citer2 camni.....selalu nampak kat drama2 melayu je......ikut kate pengasuh tu, mak budak ni moden orangnye....terrrlalu moden.....even kakak2 n abang2 dak tu pon tak pernah masuk sekolah belajar agama....haih la....speechless dibuatnye.....ade jugak orang camni.....moden2 sangat sok lam mase dihitung nak tunjuk kemodenanan tu ke kat Allah? Honestly, aku ni pon bukan la perfect sangat.....ade banyak lagi kejahilan aku yang perlu diperbaiki dan dipelajari......tapi xdela sampai tahap kronik cmtu.....nauzubillah....sian aku kat anak die tu.....nak mendalami agama sendiri pon dapat tentangan.....tentangan dari MAK plak tu.....apela yang difikirkan maknye tu....

Masuk kete aku citer kat asben pasal tu....asben kate gak ape ke teruk beno maknye tu...sok2 sape nak mendoakan bile dah mati.....hmmm memang sian aku dengan budak tu....moga Allah bukakkan la pintu ati maknye tu untuk bagi anaknye belajar kat sekolah agama.....aku mohon jugak pada Allah jauhkan aku dan asben dari keadaan2 camni......tak ke mane haih nak moden2 sangat......yang terlebih moden ni pasan diri tu orang barat la gaknye....


Semoga Allah dorongkan kami untuk membesar dan mendidik amanah ni sebaiknye
-Hadif Zakwan sejam lepas dilahirkan-