Wednesday, September 04, 2013

Ulangtahun Pertama : Sambut kecil-kecilan je


Salam.....

Ni cerita dah basi ye kawan...baru sekarang aku bekesempatan nak tepek lam belog usang lagi bersawang ni....buat kenangan....sok2 anak2 aku dah beso leh la diorang bace ke kan......hamboih...anak2 xtahan.....bape ramai anak ko cida....hihihi

Muhamad Hadif Zakwan genap setahun 25 July lepas.....tapi disebabkan tarikh tu jatuh time bulan pose makanye aku postpone la besday dia ke tarikh raye....tapiiiiii....haa ade lak tapinye.....kami ni xjumpe plak date yang sesuai.....yang mane sume family aku ade kat umah......letih aku set....set date ni, angah aku dah start keje....set date lain plak along aku dah balik penang.....sampai malas dah aku nak buat majlis ni.....tapi aku xsedap ati....meronta2 jiwa aku weh......anak baru sorang xkan la xnak buat sambutan kelahiran petame tu kan......bukan nak pasang khemah bagai pon...buat untuk family je.....

Last2 aku decide buat 18 aug.....aku sms abang ngan adik lelaki aku btau aku nak buat majlis besday Hadif.....diorang kate ok kami balik kampung.....ok setel....rancang2 sangat xjadik....aku buat last minit gini jadik plak.....huuuu.....cume adik pompuan aku je xpat join...dia koje....xpela kan....ko tengok gambo jela dik.....hiihi

Kami buat kecik2 je....family aku,pastu mak aku jemput la jiran2 tedekat......menu hari tu mee kari , buah2an, agar2.....pastu kuih raye...dah name pon musim raye lagi kn....tu je menu kami...simple je...dah ajak pon xramai kan.....tapi menu tu je pon kelam kabut gak la aku ngan mak......xcukup tangan ase....huahua.....


Besday Boy...abaikan moto kat belakang tu ye

Disebabkan majlis ni decide last minute...makanye kek pon xde aku tempah2.....gelabah gak la kitorang mencarik kek...naseb ade....mule2 aku plan nk order kat member sekolah...dia ade bukak kedai kek....tapi pagi sabtu tu dia call kate xdapat buat plak......kaki teseliuh sebab tejatuh...adoi la.....nak xnak kitorang tepakse la g carik gak kat bandar......memang rezki....ade sebijik.....

Kek last minute...hihi

Anak buah n anak2 jiran

Kitorang xde plan tema pape pon...tapi tah nape ari tu ramai plak pakai baju merah...hahaha...blasah....Hadif mase ni dah merengek gak...sebab dh ngantuk....tapi aku besikap kejam sket.....aku usung gak dia....xkasi tido dlu....hahahah kejam mak hang......sori yek sayang......tapi lepas je siap tiup lilin n potong kek trus pas besday boy kt ayahnye untuk ditidokan......naseb dia xnangeh meraung ke pe....siap xsaba+teruje nak potong sendiri kek tu....huhu

Besday boy dh ngantuk...so ibu n kakak sarah je tolong tiupkn lilin...hihi

Kakak Sarah enteprem lebey ni

2kali potong kek...sebab dak tecik ni kemain teuje plak....pandai  plak tu pegang pisau nk potong...



Ni je jemputan kami



Kakak Sarah n ibunye 

Kakak Sarah, Makyang n Nenek...peace

Ok tu jela cite majlis simple kami....plan tahun depan nk buat meriah lagi.....tapi kene plan betul2 la...xmo la last minit gini...huhu