Friday, September 06, 2013

Disebalik Name Muhamad Hadif Zakwan

Salam jumaat....

Eh2 japnye dh jumaat kan...en asben pon kate minggu ni sangat pantas....esok weekend dah....hooyeahhh.....i loike......planning esok nak lepak2 je la kat umah sambil kemas2..sebabnye en asben ade keje part time pulok kt kuantan....so duk umah mengulit anak jela ye....ahad baru kite kua jalan2 ye sayangku Hadif...hihi

Pasal tajuk entri tu.....tetibe ase nak tulis macam mane boleh terlintas n tergerak ati kenape name tu dipilih.....Name MUHAMAD HADIF ZAKWAN tu kami suami isteri pilih same2.....tapi iollss telebey esaited.....anak petame katenye...harus la kan.....baru peknen 3bulan aku dah ari2 duk google name ape yang best n sesuai untuk anak petame kami ni......padahal jantina pon xtau lagi......ape de hal kan...carik la name untuk baby boboy n gegel......dah kua kang tinggal nak pilih je.....hihiih

Kalo ikutkan banyakkkkk name yang aku pilih n letak dalam list.....banyak name yang ade maksud baik yang aku pilih n suke sangat2.....eh nak letak name harus la ade maksud baik2....sape plak nk letak name maksud xbaik ye dak......huhuhuhu.....mase duk buat list name ni aku xtunjuk lagi kt en asben...yela awal sangat mase tu kan.....kompom dia malas nk layan.....so aku esaited sorang2 jela....

Kalo dah tanye pakcik gugel tu memang melambak la name2 best2 yang kua kan......aku jadi rambang mate xtau nak pilih mane 1......paling rambang mate name baby gegel la......huahua....nak pilih sume kang mau xmuat plak nk buh lam ic....buat kene marah ngan orang je kang.....so untuk elakkan terus rambang mate, aku filter mane yang xsesuai.....aku pilih huruf pangkal yang aku nak.....so fokus aku huruf pangkal mesti Z & R...sempena name makayah nye ni.......dah filter gitu so lagi senang keje la kan...tayah sebok2 tengok senarai name kat huruf lain......pilih2 duk pilih untuk name R cam limited je......nak pilih Rayyan je tapi mikirkan kemain ramai pakai name tu sekarang ni so  jadi cam nak ke xnk nak ke xnak..haha...aku kalo leh xnk la name yang ramai dh gune ni....yela sok kt sekolah name same je kan....cikgu pon konpius...hihi

Lepas dah pilih name sesuai, aku decide utk boboy letak Muhamad Ziyad Rizqin.....kalo gegel Nur Arissa Imani....hiihi gegel pnye name xde Z & R.....rambang mate katenye.....dah pilih tu aku usulkan la kat en asben.....oh men...dia reject plak...ciss...penat aku pilih taw...ingat senang ke.....sentap aku.....

Lepas en asben reject name aku pilih tu, en asben pon on lappy n mule menggodek senarai name yg ade....dia plak nak pilih.....pilih punye pilih siap tulis kt kertas takut lupe....En asben pilih Zakwan...dh nak pangkal huruf Z kn....so R je blm ade....dia suh aku pilih.....nk pilih Rayyan aku ase cam xbest la nak sebut Rayyan Zakwan...hihihi gedik kan.....kak ipar aku de cadangkan suh letak name dia pilih utk anak dia dlu.....dia pilih name tu tp xguna sebab yg kua baby gurl....name cadangan dia Muhamad Rayyan Zafri.....hah dh kene la tu kan....Z & R ade.....tapiiiii...en asben reject jugak...haish...dia nk gak Zakwan.....aku suh eja Zaquan pon die reject....bak jugak Zakwan...ok la ok la....dinda menurut perintah.....so tinggal turn aku je nk pilih name bemula huruf R.....

Lame jugak aku mencarik.....sume serba xkene....tapi tah camne, mase kami on the way balik dari uptown tetibe aku cam tedengar bisikan suara....muahaha ayat novel sangat.....time suara tu bebisik dan2 mulut aku tesebut adiff.....aku pon try combine....Adif Zakwan....trus aku bekenan....cam kene ngan ati aku combination name tu.....siyes ni aku xtipu....xtau la kalo yg bersuara tu baby lam pewot tu kn...."ibuu, buh la name adif"...hihihi.....imaginasi sgt.....

Sampai2 je umah aku trus on lappy...nak carik ade ke name adif...ape maksud name tu kn.....tapi nan hado....aku xjumpe pon mase tu.....pastu aku try search Hadif......paapppp....ade weh....Maka kompom lah aku letak Hadif.....xde R pon xpela.....janji name tu aku pilih lahir dr lubuk hati aku....ngeh2....tapi mase ni aku xgtau en asben lg....kunun2 aku lom abeh pilih name lg la...padahal kat ati dh melekat nak letak name tu...hihi....aku xgtau en asben sampai la baby kua.....kua je dari labour room tu dapat peluk buat petame kali trus aku cakap dengan en asben.....name anak kite ni Muhamad Hadif Zakwan tau....ngeee drama x.....kikikiki....

Muhammad Hadif Zakwan

HadifYang mempunyai matlamat
MuhammadPraised; the name of the Prophet - pbuh
ZakwanYang cerdik, yang harum


p/s : baru pasan entri ni sangat panjang....nanti Hadif dh beso leh bace ek...bace sampai abeh tau....penat ibu taip...hihi