Wednesday, July 17, 2013

Kekalutan dan Kecuaian

Haih la....pagi2 aku dah mengeluh......ni semalam punye cerita......semalam aku sakit kepala giler2....xtau sebab pe....maybe sebab pewot 0.....yang peliknye aku bukan pose pon semalam.....sahur pon kul 7pagi....hehe.....tapi kul 3ptg camtu aku dah start sakit kepala....sakit giler2....bedenyut2....ase nak muntah sume ade.....mintak minyak angin kat opismate....lega sekejap...g pantry senyap2 minum air suam....lega sekejap....tapi dah dekat2 nak balik 4.30 tu makin menjadi2.....aku dah risau camne nak drive g amek Hadif kat nursery...aku kuatkan semangat drive jugak.....pas amek Hadif n nak gerak amek en asben lak aku cam dah xtahan sangat....siyes ase nak muntah....tapi cam xnak kua....en asben isau tanye larat ke x......tapi aku redah jgk.....

Sampai taman melati lepas je simpang nak ke UIA tu tengok jalan jem....adoi...lagi la buat aku ase nak muntah....tapi aku buat2 cool je.....naseb bek jem sikit je.....sampai2 opis en asben cepat2 aku pindah seat belakang....nak baring.....baru baring aku bangun balik....trus muntah...tapi bukan muntah pe pon...air je.....lega jap....pastu sambung baring n tdo jap....

Sampai umah naseb bek ade parking dekat depan blok....xdela nak menapak jauh2...maklum la umah merpati kan.....kua kete laju2 aku jalan nak nek umah....xtahan aku sakit kepala tu....sampai umah bukak pintu sume campak beg trus kejar katil.....aahhh heaven....

*******************************

Hari ni dah boleh pose....bangun sahur cam bese....dh siap2 nak g keje tadi aku tecarik2 kunci umah......kunci kete je yg ade.....en asben dah membebel....sebab petang semalam aku yang bukak pintu umah....aku duk ingat2 mane aku letak....geledah handbag sume xde....geledah beg nursery Hadif pon xde jugak....carik kat katil pon xde.....waaaa mane plak aku letak.....dah la dah lambat nak g keje....en asben membebel lagi sambil carik jugak.....

Sudahnye aku xjmpe...pastu en asben bukak pintu.........taraaa......elok je kunci umah tesangkut kat pintu.......baru aku teringat aku bukak pintu semalam aku trus je meluru masuk umah...aku xamek pon kunci tu dengan harapan en asben akan amek.....waaaa tragis...naseb bek xde orang jahat amek kunci umah tu.....aku boleh kunci grill je.....cuainye aku.....

Dulu mase peknenkan Hadif , en asben keje shif.....aku leh elok tido nyenyak sorang2 dengan solex grill xkunci betul2....en asben balik keje shif tengok solex grill xkunci pon.....bini elok tido mati kat dalam...hadoi la....naseb bek xmasuk pencurik.......disebabkan selalu cuai kunci solex sudahnye solex tu kene curik.....pastu trus tuka mangga kunci len.....xde dah kes xkunci grill....hihi

Ini adalah solex