Wednesday, September 26, 2018

GBSB Family FunDay 2018

Assalammualaikum dan hai..

Entry peram...haaha dah lepas tapi baru sekarang nak update. 8-9 Sept lepas aku berkesempatan join family day Geng Gojes Blogger Supermom and Baby atau singkatan dia GBSB. Ni family day yang ke 4 diorang ni anjurkan tapi baru sekarang aku beranikan diri nak join..haha..segan sangat taktau kenape..sebabnye aku kenal diorang ni kat alam maya je..tak pernah bersua muka..pernah jumpa pon ada la 2-3orang ahli group ni..Family Day kali ni ada 30 families join...memang meriah habes la..

Family Day ni 2 hari je masa cuti public holiday tu..Family day kali ni diorang decide nak buat dekat Cyberview Resort and Spa, Cyberjaya..memang lawa tempatnye...bilik pon tiptop..kemain happy anak aku dapat tido bilik hotel luas dan lawa..siap ade bathtub pulak..haha

Full View Toilet

DAY 1

Ok mula cerita hari pertama. Aku check in lambat dari orang lain sebabnye sabtu tu aku kerja halfday. Cuti pulak tak berapa nak ade so nak taknak kene la keje dulu balik keje baru gerak ke hotel. Disebabkan check in pon dah lambat tak dapat la aku join aktiviti pembukaan family day tu..aktiviti potluck..GBSB ni bila ada family day ke mini gathering ke dah jadi macam satu benda wajib la potluck ni..makan merasa hasil airtangan kawan-kawan sambil sembang-sembang..ahhh terasa ralat sampai sekarang tak dapat join potluck ni..hanya mampu tengok pic makanan sedap-sedap je...huwaaa



Sedapnyee..hanya mampu telan ailio..haha

Ok belah malam pulak lepas maghrib macam dah plan dari awal semua akan berkumpul dekat tennis court resort ni. Untuk aktiviti belah malam pulak. Belah malam ni ada acara sambutan birthday anak-anak GBSB, lucky draw dan tukar-tukar hadiah. 

Aku kan baru je nak bersua muka dengan diorang ni so terpinga-pinga la masa mula-mula tu..mula la mencari muka yang aku kenal nak pergi tegur..hahaha masalah aku ni sejenis tak berapa mesra kalau baru jumpa ni. Kene orang tu tegur aku dulu..adoi masalah betul.

Tapi GBSB ni memang best diorang memang mudah mesra, tak sombong langsung. Dari segan-segan rasa kekok tak lama pastu terus ok. sembang sama-sama. Ikutkan Family Day kali ni ramai jugak muka-muka baru yang tak pernah join. So kira ok la kan..yang jadi lagi cepat mesra tu diorang siap creat group whatsapp khas untuk yang join family day ni..so dah berkenalan la dari awal..mane yang still belum friend kat FB pon cepat-cepat add sebab nak cam muka..hihi

Sambut birthday 8orang anak-anak GBSB

Game Puzzle untuk anak-anak

Sesi tukar-tukar hadiah dan Lucky Draw

DAY 2

Ok hari kedua pagi-pagi lepas breakfast, semua kena berkumpul dekat court tennis. Ok sebelum tu nak share breakfast dekat cyberview memang best..macam-macam pilihan makanan ada...rasa nak makan semua sekali..haha


Breakfast di Verandah Cafe



Ok sambung..acara pertama pagi tu game untuk anak-anak..lepas tu selang seli dengan game untuk makpak..tak ingat ade berapa game masa tu memang banyak..yang penting semua seronok dan ambik bahagian..Hadif yang asalnye aku takde letak nama kt mane-mane game pon aku masukkan je dalam barisan join main game..

Sebelum bersukan jom buat senaman ringan dulu


Tengok ramai-ramai main game dia pon nak join jugak..hihi

Masa hari kedua ni kami ada hired Official Photog jugak untuk snap moment-moment hari kedua tu..macam-macam gaya gambar ada..semua orang dari anak-anak ke makpak semua enjoy je..

menyelit je join ambik gambar





Game semua habis ngam-ngam sebelum pukul 12.00. Settle semua, sesi bergambar beramai-ramai sebelum semua check out. Tapi ada jugak family yang sambung stay sampai esoknye. Overall memang aku enjoy sangat join family day..rasa rugi plak tak join family day yang sebelum-sebelum ni..So next family day aku akan makesure aku join jugak..haha...diorang punya takleh move on sampai dah planning untuk family day next year..dah siap kutu untuk next family day jugak..haha



Tata.